Διατροφή & Υγεία

Μικρά «μυστικά» υγιεινής διατροφής

Είναι πολύ εύκολο να κάνετε διατροφικές αλλαγές στην καθημερινότητά σας, αρκεί να λάβετε υπόψη μικρά «μυστικά» υγείας και ευεξίας.

Έτσι, με απλά και μικρά βήματα, θα νιώσετε σταδιακά μεγάλες αλλαγές που θα σας γεμίσουν ενέργεια, υγεία και καλύτερη διάθεση!

 

Ναι στα χαμηλά λιπαρά. Όχι στις υπερβολές.

  Προτιμάμε γάλα και γιαούρτι με 2% λιπαρά και όχι λιγότερο.

Βάζουμε άφθονο ελαιόλαδο στη διατροφή μας, αλλά «ωμό».

  Μπορούμε να το προσθέσουμε αφού έχουμε ολοκληρώσει το μαγείρεμα ή ακόμα καλύτερα στο σερβίρισμα του φαγητού.

13101599909wuoDQolive oil 1 dreamstime

 

▪ Αφαιρούμε το λίπος και την πέτσα από το κρέας και το κοτόπουλο πριν το μαγείρεμα, γιατί αν αφαιρεθεί μετά απορροφάται η μεγαλύτερη ποσότητα από αυτό. Και φυσικά προτιμάμε ψητά και όχι μαγειρευτά.

Το τυρί μας μπορεί να είναι φέτα, ανθότυρο ή κίτρινο με χαμηλά λιπαρά, το οποίο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο και χαμηλά λιπαρά.

▪ Βράζουμε λίγο τα λαχανικά, χωρίς υπερβολές. Όσο πιο «ωμό» είναι ένα λαχανικό, τόσο περισσότερο διατηρεί τις πολύτιμες για τον οργανισμό μας βιταμίνες του.

▪ Εμπλουτίζουμε τη διατροφή μας με φυτικές ίνες που βοηθούν στην αποβολή του λίπους. Άφθονες φυτικές ίνες θα βρούμε στα φρούτα, τα λαχανικά και τα προϊόντα ολικής αλέσεως.    

Το αλάτι με μέτρο!

Η υπερβολική κατανάλωση αλατιού προκαλεί κατακράτηση υγρών και μακροπρόθεσμα αύξηση της αρτηριακής πίεσης. Οπότε, μαγευρεύουμε με όσο το δυνατό λιγότερο αλάτι και προσθέτουμε μικρή ποσότητα στο φαγητό ή τη σαλάτα. Θα εκπλαγείτε με το πόσο εύκολα «ξεσυνηθίσετε» το αλάτι στη φαγητά σας.

 

Πάνω απ’όλα, νερό!

Η επαρκής κατανάλωση νερού είναι απαραίτητη γιατί παίρνει μέρος στο μεταβολισμό των θρεπτικών συστατικών της τροφής, βοηθά στην αποτοξίνωση απομακρύνοντας άχρηστα υλικά και μεταφέρει θρεπτικά συστατικά στο σώμα.  Γι’αυτό, έχουμε πάντα μαζί μας ένα μπουκαλάκι νερό.

 1183386685F82t86 water dreamstime 2

Εκτός των κυρίων γευμάτων της ημέρας - πρωϊνό, μεσημερινό και βραδινό - τρώμε ένα μικρό σνακ κάθε 3 ώρες. Μια μικρή χούφτα ξηρών καρπών, μια φρυγανιά ή ένα φρούτο, μπορούν να μας εξασφαλίσουν ενέργεια όλη την ημέρα και να κορέσουν την πείνα που νιώθουμε μεταξύ των γευμάτων.